2014. március 13., csütörtök


My mad fat diary

Van néhány sorozat, amit elkezdtem már nézni életem során, és ezek között vannak olyanok amik tetszenek és nagyon várom őket hétről hétre, és akadnak olyanok is, amelyekből elég volt pár rész.
Nem rég akadtam erre az új sorozatra, szerintem ebben az országban még kevesen ismerik, pedig olyan témákat is feldolgoz amire érdemes oda figyelni.
Először kicsit röviden a sorozatról.
A történet 1996-ban kezdődik a Lincolnshire nevű kisvárosban. Ez egy tragikus és humoros sorozat egy nagyon bajos fiatal lányról, aki most hagyta el a kórház pszichiátriai osztályát miután megpróbált öngyilkos lenni. A kezdetben újra barátok lesznek Chloe-val és bekerül a legjobb barátnőjének az új társaságába, miközben mentális problémákkal és testkép zavarral küzd, mivel több, mint száz kiló. Az orvosa javaslatára el kezd naplót írni, és az élete újra beindul...
Napjaikban egyre több tinit érint az öngyilkosság kérdése. Sokáig én sem gondoltam, hogy vannak olyanok, akik napközben boldognak tűnnek, otthon pedig önpusztításba kezdenek, pedig ez egyáltalán nem egyedi eset itt sem. Mivel rohanó világban élünk sajnos a szülők egyre kevésbé tudnak figyelmet fordítani gyermekeikre. Persze annak, hogy valaki bántja magát rengeteg oka lehet nem csak ez. Az, hogy nincsenek barátai, nem hagyják békén a suliban, depresszió, elhanyagoltság, rossz körülmények, figyelmetlen család... bármi.
Rae is rengeteg problémával küzd, konkrétan a nyakába hullanak a bajok egyfolytában. Képtelen elfogadni a saját, testét, úgy él, hogy a tükör számára ellenség. Ezzel kapcsolatban szerintem az a helyzet, hogy mindenkinek el kell fogadnia magát, és nem szabad a társadalom véleményére alapoznia. Mert az emberek gonoszak. Nem az összes, de mindig lesznek olyanok, akik a hátad mögött rólad beszélnek. De Rae nem adja fel. Tudjátok mit tesz? Bár a mentális problémák nem oldódnak meg egyik percről a másikra, akkor sem adja fel.
És ez itt a nagyon fontos rész. Soha ne add fel. A legsötétebb alagútból is mindig van kiút, csak meg kell találni és hinni magadban.


"Majdnem elkövettem a legnagyobb hibát. De mi volt a hiba? Az hogy egyáltalán megvágtam magam? Vagy az hogy nem vágtam elég mélyre?
Nagyon sajnálom, hogy mindent elcsesztem. Nem a te hibád. Nem vagyok éhes. Hónapok óta most először nem érdekel a kaja. Nem érdekel, hogy evéssel töltsem ki az űrt vagy az, hogy bántsam magam egy kicsit. Az űr most túl nagy. Kitartóan próbáltam olyan lenni, akit mindenki kedvel. De nem számít milyen kitartóan próbálkozok mindig ugyanaz a nevetséges hiábavaló hájpacni maradok. Mindig megbántok valakit. Mindig cserbenhagyok valakit. Csak jobban utálom magam, mint amennyire bármit szerethetek."

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése